» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Aktualności > Rok Szkolny 2015/2016 > Zmysły na start

ZMYSŁY NA START!
Sala integracji sensorycznej w naszej szkole stała  się rzeczywistością!

 Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do urzeczywistnienia naszego sensorycznego wyzwania!

Dla wspaniałych uczniów warto działać! Razem spełniamy marzenia o nowoczesnej szkole!

Kilka słów o zmysłach i integracji sensorycznej:

Wszystko, co się dzieje wokół nas odbieramy za pomocą zmysłów. Poszczególne bodźce płynące ze świata zewnętrznego są odbierane i przekazywane do odpowiednich części układu nerwowego, który z kolei ma za zadanie je we właściwy sposób zinterpretować i odpowiedzieć na nie.       Płynne działanie i odpowiednia interpretacja informacji na każdym etapie, nazywa się właśnie integracją sensoryczną (SI). Poprzez różnorodny, specjalistyczny sprzęt ta naukowa zabawa będzie usprawniała dzieci wielozmysłowo. Uczniom zostanie dana możliwość doświadczania i odbierania różnorodnych bodźców działających na zmysły równowagi, dotyku i czucia. Podczas sesji  u dziecka huśtającego się w hamaku, toczącego w beczce, jeżdżącego na deskorolce, czy balansującego na kołysce, stopniowo dokona się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących  do ośrodkowego układu nerwowego.  Pozwoli to na lepszą organizację jego  działań.   Tworzenie atmosfery zabawy nie służy jedynie przyjemności. W takiej atmosferze dziecko jest bardziej zaangażowane w aktywności i robi większe i szybsze postępy. Integracja sensoryczna może poprawić uczenie się naszych podopiecznych i sprawić, że będzie ono łatwiejsze. Jesteśmy przekonani, że te nowe doświadczenia pozwolą naszym uczniom lepiej rozumieć siebie   i otaczający świat oraz zdobywać nowe umiejętności i sprawności.






Zapoznaj się z naszą polityką prywatności