Regulamin konkursu
Punkt 1: Jaki jest temat konkursu?
Dyrekcja
Generalna Komisji Europejskiej ds. Gospodarczych i Finansowych
organizuje zespołowy konkurs fotograficzny zatytułowany „Euro: co to
dla nas oznacza?”. Każdy z biorących udział w konkursie zespołów musi
wykonać i przesłać fotografię przedstawiającą jego wizję waluty euro.
Zdjęcie musi być opatrzone krótkim objaśnieniem. W formularzu
zgłoszeniowym zespoły powinny wyjaśnić, dlaczego wybrały dane zdjęcie i
jaką ideę chcą przekazać za jego pomocą.
Koordynacja
konkursu prowadzona będzie we współpracy z firmą PARTNER OF PROMOTION,
a odpowiedzialny za nią będzie kierownik projektu.
Partner of Promotion Sp. z o.o.
ul. Belgradzka 8/57
02-793 Warszawa
POLSKA
Tel: 0 22 858 74 58
Fax: 0 22 648 42 42
Email: polska@euroinphoto.eu
Punkt 2: Kto może wziąć udział w konkursie?
2.1. W konkursie mogą brać udział osoby w wieku od 14 do 18 lat, zamieszkałe na terenie Unii Europejskiej (27 państw członkowskich).
2.2. W konkursie nie mogą uczestniczyć rodziny pracowników instytucji unijnych i konsorcjum TiPiK.
Punkt 3: W jaki sposób można wziąć udział w konkursie?
3.1 Uczestnicy muszą utworzyć zespoły składające się z od dwóch do trzech młodych osób oraz jednej osoby dorosłej, która będzie opiekunem zespołu podczas trwania konkursu i która towarzyszyć mu będzie w podróży na uroczystość wręczenia nagród. Jedna osoba dorosła może opiekować się kilkoma zespołami.
3.2 Formularz rejestracyjny należy wypełnić online. Zaleca się, aby opiekunowie wypełnili je jak najszybciej, tak aby móc na bieżąco otrzymywać informacje o konkursie.
3.3 Zdjęcie wraz z
formularzem zgłoszeniowym należy przesłać drogą elektroniczną do
krajowego koordynatora, firmy PARTNER OF PROMOTION, najpóźniej do środy
31 marca 2010 r. Zalecamy jak najszybsze wysłanie zdjęcia, aby mogło
ono dotrzeć na czas. W przypadku zgłoszeń przesyłanych pocztą decyduje
data stempla pocztowego.
Uczestnicy zobowiązani są do zachowania kopii przesyłanych dokumentów.
Punkt 4: Co należy zrobić?
Uczestnicy
powinny wykonać fotografię, która pokaże, co oznacza dla nich waluta
euro. Pozostawiamy uczestnikom dowolność w interpretacji tematu
konkursu.
Aby wziąć udział w konkursie, należy:
- Wypełnić internetowy formularz rejestracyjny (fotografię przesyła się później).
- Kiedy fotografia będzie już gotowa do wysłania, wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej konkursu.
- Wysłać fotografię wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym do krajowego koordynatora drogą elektroniczną lub pocztą (tak jak opisano w punkcie 1) nie później niż do 31 marca 2010 r.
Fotografie muszą spełniać następujące wymagania:
4.1 Fotografie mogą być kolorowe lub czarno-białe, wykonane tradycyjnym bądź cyfrowym aparatem. Uczestnicy mogą edytować fotografie, na przykład zmieniając kolory lub kompozycję obrazu, stosując technikę montażu, kolażu, retuszu bądź poprawiając ostrość lub nasycenie.
4.2 Fotografie można dostarczać w postaci cyfrowej lub na papierze. Fotografie cyfrowe należy przesyłać na adres e-mail polska@euroinphoto.eu w następującym formacie:
- 4 961 x 3 508 pikseli w rozdzielczości 300 dpi lub 20 671 x 14 617 pikseli w rozdzielczości 72 dpi, w popularnych formatach zdjęć cyfrowych (np. jpg, tif, png). Rozmiar wiadomości e-mail nie może przekraczać 10 megabajtów.
- Fotografie na papierze (wydrukowane lub wywołane) należy przesyłać do krajowego koordynatora, firmy PARTNER OF PROMOTION, w formacie A3 (orientacja pionowa lub pozioma) – 29,7 cm × 42 cm.
4.3 Prace muszą być opatrzone tytułem i krótkim objaśnieniem o długości do 150 znaków. Uczestnicy zobowiązani są wypełnić odpowiednie pola w formularzu zgłoszeniowym.
4.4 Wszystkie fotografie muszą być dziełami oryginalnymi. W pracach nie wolno wykorzystywać materiałów objętych prawami autorskimi.
4.5 W przypadku wykorzystania fotografii przedstawiającej dowolną osobę należy uzyskać pisemną zgodę tej osoby.
4.6 Każdy zespół może przesłać jedną fotografię.
4.7 Zwycięskie fotografie mogą zostać wykorzystane w przyszłych europejskich kampaniach dotyczących waluty euro lub Unii Gospodarczej i Walutowej (UGW).
Punkt 5: Jak wygląda sprawa praw autorskich i własności intelektualnej?
Praca musi zostać wykonana wyłącznie na potrzeby konkursu. Uczestnicy ponoszą całkowitą odpowiedzialność za swoje prace i muszą wyrazić zgodę na bezpłatne przeniesienie praw do tych prac, jak i do ich dystrybucji i powielania, na rzecz Komisji Europejskiej. Komisja Europejska ma zatem prawo do użytku, powielania, adaptacji, publikacji i dystrybucji prac konkursowych wedle własnego uznania. Prace nie zostaną zwrócone uczestnikom.
Punkt 6: W jaki sposób zostaną wyłonieni zwycięzcy?
6.1 Prace będą wybierane przez jury składające się z 7 osób: przedstawiciela Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych, przedstawiciela innej Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej, przedstawiciela krajowego ministerstwa, eksperta w dziedzinie działań informacyjnych, nauczyciela, fotografa oraz młodej osoby aktywnie działającej w organizacji młodzieżowej.
6.2 Fotografie
oceniane będą pod kątem ich zgodności z danym tematem, oryginalności
wypowiedzi, przesłania wizualnego oraz walorów estetycznych.
6.3 Wybranych zostanie 27 zwycięskich zespołów krajowych, po jednym z każdego kraju UE.
Spośród nich wyłonionych zostanie 7 zwycięskich zespołów dla całej UE. Z tej grupy zespół, który zdobędzie najwięcej punktów, otrzyma pierwszą nagrodę. Wszystkie 7 zespołów otrzyma zaproszenie na uroczystość wręczenia nagród w Brukseli.
Punkt 7: Kiedy zostaną wyłonieni zwycięzcy?
Zwycięskie zespoły zostaną wyłonione w kwietniu 2010 r. Wszyscy zwycięzcy zostaną powiadomieni osobiście, a fotografie krajowych zwycięzców zostaną umieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej w danym państwie członkowskim oraz na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych.
Uroczystość wręczenia nagród siedmiu zwycięskim zespołom odbędzie się w maju 2010 r. w Brukseli.
Punkt 8: Jakie nagrody zostały przewidziane?
Wszystkie 27 zwycięskich zespołów krajowych otrzyma urządzenie Pen Drive – profesjonalny tablet graficzny 30,7 cm (12 cali) służący do tworzenia ilustracji, szkicowania, projektowania graficznego, edycji zdjęć i tworzenia stron internetowych.
7 zwycięskich zespołów wyłonionych z całej UE otrzyma zaproszenie na wycieczkę do Brukseli w maju 2010. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z atrakcjami tego miasta i miejscowymi instytucjami unijnymi, a także wziąć udział w uroczystości rozdania nagród. Koszty podróży i zakwaterowania wszystkich zespołów i uczestników pokrywa organizator. Fotografie krajowych zwycięzców zostaną umieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej w danym państwie członkowskim oraz na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych.
Zespół, który zdobędzie najwięcej punktów, otrzyma pierwszą nagrodę, lustrzankę cyfrową Nikon D3000, z obiektywami 18-55 mm i 70-300 mm, kartą 4 GB oraz futerałem.
Punkt 9: Odpowiedzialność
Organizatorzy konkursu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za odwołanie, przełożenie ani modyfikacje konkursu w wyniku nieprzewidzianych okoliczności, nie odpowiadają też za kradzież, utratę lub uszkodzenie materiałów podczas transportu ani za opóźnienia podczas takiego transportu. Ponadto dopuszcza się możliwość zmiany terminów podanych w punktach 3 i 7 ze względów organizacyjnych lub w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności. W przypadku zmiany terminów uczestnicy zostaną powiadomieni najszybciej jak będzie to możliwe (stąd konieczność wczesnego zarejestrowania się).
Punkt 10: Akceptacja regulaminu
Udział w konkursie oznacza pełną akceptacje niniejszego regulaminu.