» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > W szkole > Konkurs fotograficzny EURO co to dla nas oznacza?

Euro

Euro jest wspólną walutą 16 z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej, które razem tworzą tzw. strefę euro. Wprowadzenie waluty euro w 1999 r. było nie tylko ważnym krokiem na drodze do integracji europejskiej, ale także jednym z jej największych sukcesów: obecnie z euro i udogodnień z nim związanych korzysta około 329 milionów obywateli UE, a liczba ta będzie wzrastać w miarę, jak walutę przyjmować będą nowe kraje.

Konkurs

,,Euro: co to dla nas oznacza?" jest konkursem fotograficznym organizowanym dla mieszkańców UE w wieku od 14 do 18 lat, którzy, pracując w zespołach, mają możliwość odkrycia tematu Euro w Unii Europejskiej. Aby wziąć udział w konkursie, zespół powinien przesłać oryginalną, wykonaną przez siebie fotografię ukazującą jego wizję euro. Co euro oznacza dla Ciebie? Co Ci się podoba we wspólnej walucie? Zdjęcie powinno być opatrzone krótkim objaśnieniem.

Nagrody

Konkurs organizowany jest przez Dyrekcję Generalną ds. Gospodarczych i Finansowych Komisji Europejskiej. Pierwsza runda konkursu odbywa się na szczeblu krajowym: z każdego unijnego kraju członkowskiego zostanie wybrany jeden zwycięski zespół. Wszyscy członkowie zespołu zostaną nagrodzeni. Siedem najlepszych zespołów spośród 27 krajowych zwycięzcówzostanie zaproszonych do Brukseli, gdzie na uroczystości wręczenia nagród uhonorowany zostanie ostateczny zwycięzca.


MASZ PYTANIA ?

NAPISZ


IMIĘ I NAZWISKO:
ADRES:
KOD POCZTOWY:
MIASTO:
NR TELEFONU
wraz z kierunkowym:
E-MAIL:
TREŚĆ WIADOMOŚCI:

POLA OZNACZONE KOLOREM BIAŁYM SĄ WYMAGANE


Regulamin konkursu

Punkt 1: Jaki jest temat konkursu?

Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej ds. Gospodarczych i Finansowych organizuje zespołowy konkurs fotograficzny zatytułowany „Euro: co to dla nas oznacza?”. Każdy z biorących udział w konkursie zespołów musi wykonać i przesłać fotografię przedstawiającą jego wizję waluty euro. Zdjęcie musi być opatrzone krótkim objaśnieniem. W formularzu zgłoszeniowym zespoły powinny wyjaśnić, dlaczego wybrały dane zdjęcie i jaką ideę chcą przekazać za jego pomocą.

Koordynacja konkursu prowadzona będzie we współpracy z firmą PARTNER OF PROMOTION, a odpowiedzialny za nią będzie kierownik projektu.

Partner of Promotion Sp. z o.o.
ul. Belgradzka 8/57
02-793 Warszawa
POLSKA
Tel: 0 22 858 74 58
Fax: 0 22 648 42 42
Email: polska@euroinphoto.eu

Punkt 2: Kto może wziąć udział w konkursie?

2.1. W konkursie mogą brać udział osoby w wieku od 14 do 18 lat, zamieszkałe na terenie Unii Europejskiej (27 państw członkowskich).

2.2. W konkursie nie mogą uczestniczyć rodziny pracowników instytucji unijnych i konsorcjum TiPiK.

Punkt 3: W jaki sposób można wziąć udział w konkursie?

3.1 Uczestnicy muszą utworzyć zespoły składające się z od dwóch do trzech młodych osób oraz jednej osoby dorosłej, która będzie opiekunem zespołu podczas trwania konkursu i która towarzyszyć mu będzie w podróży na uroczystość wręczenia nagród. Jedna osoba dorosła może opiekować się kilkoma zespołami.

3.2 Formularz rejestracyjny należy wypełnić online. Zaleca się, aby opiekunowie wypełnili je jak najszybciej, tak aby móc na bieżąco otrzymywać informacje o konkursie.

3.3 Zdjęcie wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przesłać drogą elektroniczną do krajowego koordynatora, firmy PARTNER OF PROMOTION, najpóźniej do środy 31 marca 2010 r. Zalecamy jak najszybsze wysłanie zdjęcia, aby mogło ono dotrzeć na czas. W przypadku zgłoszeń przesyłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.
Uczestnicy zobowiązani są do zachowania kopii przesyłanych dokumentów.  

Punkt 4: Co należy zrobić?

Uczestnicy powinny wykonać fotografię, która pokaże, co oznacza dla nich waluta euro. Pozostawiamy uczestnikom dowolność w interpretacji tematu konkursu.
Aby wziąć udział w konkursie, należy:

  • Wypełnić internetowy formularz rejestracyjny (fotografię przesyła się później).
  • Kiedy fotografia będzie już gotowa do wysłania, wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej konkursu.
  • Wysłać fotografię wraz z  wypełnionym formularzem zgłoszeniowym do krajowego koordynatora drogą elektroniczną lub pocztą (tak jak opisano w punkcie 1) nie później niż do 31 marca 2010 r.

Fotografie muszą spełniać następujące wymagania:

4.1 Fotografie mogą być kolorowe lub czarno-białe, wykonane tradycyjnym bądź cyfrowym aparatem. Uczestnicy mogą edytować fotografie, na przykład zmieniając kolory lub kompozycję obrazu, stosując technikę montażu, kolażu, retuszu bądź poprawiając ostrość lub nasycenie.

4.2 Fotografie można dostarczać w postaci cyfrowej lub na papierze. Fotografie cyfrowe należy przesyłać na adres e-mail polska@euroinphoto.eu w następującym formacie:

  • 4 961 x 3 508 pikseli w rozdzielczości 300 dpi lub 20 671 x 14 617 pikseli w rozdzielczości 72 dpi, w popularnych formatach zdjęć cyfrowych (np. jpg, tif, png). Rozmiar wiadomości e-mail nie może przekraczać 10 megabajtów.
  • Fotografie na papierze (wydrukowane lub wywołane) należy przesyłać do krajowego koordynatora, firmy PARTNER OF PROMOTION, w formacie A3 (orientacja pionowa lub pozioma) – 29,7 cm × 42 cm.

4.3 Prace muszą być opatrzone tytułem i krótkim objaśnieniem o długości do 150 znaków. Uczestnicy zobowiązani są wypełnić odpowiednie pola w formularzu zgłoszeniowym.

4.4 Wszystkie fotografie muszą być dziełami oryginalnymi. W pracach nie wolno wykorzystywać materiałów objętych prawami autorskimi.

4.5 W przypadku wykorzystania fotografii przedstawiającej dowolną osobę należy uzyskać pisemną zgodę tej osoby.
4.6 Każdy zespół może przesłać jedną fotografię.

4.7 Zwycięskie fotografie mogą zostać wykorzystane w przyszłych europejskich kampaniach dotyczących waluty euro lub Unii Gospodarczej i Walutowej (UGW).

Punkt 5: Jak wygląda sprawa praw autorskich i własności intelektualnej?

Praca musi zostać wykonana wyłącznie na potrzeby konkursu. Uczestnicy ponoszą całkowitą odpowiedzialność za swoje prace i muszą wyrazić zgodę na bezpłatne przeniesienie praw do tych prac, jak i do ich dystrybucji i powielania, na rzecz Komisji Europejskiej. Komisja Europejska ma zatem prawo do użytku, powielania, adaptacji, publikacji i dystrybucji prac konkursowych wedle własnego uznania. Prace nie zostaną zwrócone uczestnikom.

Punkt 6: W jaki sposób zostaną wyłonieni zwycięzcy?

6.1 Prace będą wybierane przez jury składające się z 7 osób: przedstawiciela Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych, przedstawiciela innej Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej, przedstawiciela krajowego ministerstwa, eksperta w dziedzinie działań informacyjnych, nauczyciela, fotografa oraz młodej osoby aktywnie działającej w organizacji młodzieżowej.

6.2 Fotografie oceniane będą pod kątem ich zgodności z danym tematem, oryginalności wypowiedzi, przesłania wizualnego oraz walorów estetycznych.
6.3 Wybranych zostanie 27 zwycięskich zespołów krajowych, po jednym z każdego kraju UE.

Spośród nich wyłonionych zostanie 7 zwycięskich zespołów dla całej UE. Z tej grupy zespół, który zdobędzie najwięcej punktów, otrzyma pierwszą nagrodę. Wszystkie 7 zespołów otrzyma zaproszenie na uroczystość wręczenia nagród w Brukseli.

Punkt 7: Kiedy zostaną wyłonieni zwycięzcy?

Zwycięskie zespoły zostaną wyłonione w kwietniu 2010 r. Wszyscy zwycięzcy zostaną powiadomieni osobiście, a fotografie krajowych zwycięzców zostaną umieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej w danym państwie członkowskim oraz na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych.

Uroczystość wręczenia nagród siedmiu zwycięskim zespołom odbędzie się w maju 2010 r. w Brukseli.

Punkt 8: Jakie nagrody zostały przewidziane?

Wszystkie 27 zwycięskich zespołów krajowych otrzyma urządzenie Pen Drive – profesjonalny tablet graficzny 30,7 cm (12 cali) służący do tworzenia ilustracji, szkicowania, projektowania graficznego, edycji zdjęć i tworzenia stron internetowych.

7 zwycięskich zespołów wyłonionych z całej UE otrzyma zaproszenie na wycieczkę do Brukseli w maju 2010. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z atrakcjami tego miasta i miejscowymi instytucjami unijnymi, a także wziąć udział w uroczystości rozdania nagród. Koszty podróży i zakwaterowania wszystkich zespołów i uczestników pokrywa organizator. Fotografie krajowych zwycięzców zostaną umieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej w danym państwie członkowskim oraz na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych.

Zespół, który zdobędzie najwięcej punktów, otrzyma pierwszą nagrodę, lustrzankę cyfrową Nikon D3000, z obiektywami 18-55 mm i 70-300 mm, kartą 4 GB oraz futerałem.

Punkt 9: Odpowiedzialność

Organizatorzy konkursu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za odwołanie, przełożenie ani modyfikacje konkursu w wyniku nieprzewidzianych okoliczności, nie odpowiadają też za kradzież, utratę lub uszkodzenie materiałów podczas transportu ani za opóźnienia podczas takiego transportu. Ponadto dopuszcza się możliwość zmiany terminów podanych w punktach 3 i 7 ze względów organizacyjnych lub w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności. W przypadku zmiany terminów uczestnicy zostaną powiadomieni najszybciej jak będzie to możliwe (stąd konieczność wczesnego zarejestrowania się).

Punkt 10: Akceptacja regulaminu

Udział w konkursie oznacza pełną akceptacje niniejszego regulaminu.

Punkt 11: Ochrona danych

Ważna uwaga dotycząca ochrony danych osobowych.


Zapoznaj się z naszą polityką prywatności