» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Aktualności > Rok Szkolny 2017/2018 > „Pomysłowy rok” program Fundacji Uniwersytet Dzieci

„Pomysłowy rok” program  Fundacji Uniwersytet Dzieci

 

          Ideą programu „Pomysłowy rok” było świętowanie różnych okoliczności i podkreślenie ważności tych dni. Program w naszej szkole realizowała Paulina Świerad, a  brali w nim udział uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej. W ramach zajęć uczniowie obchodzili następujące święta: Dzień Pluszowego Misia w listopadzie, Dzień Praw Człowieka w grudniu, Dzień Chorego i Walentynki w lutym, Dzień Matematyki w marcu, Dzień Książki w kwietniu oraz Światowy Dzień Kosmosu w maju.

            W listopadzie uczniowie identyfikowali odgłosy wydawane przez niedźwiedzia, wymieniali różnice pomiędzy misiem, a niedźwiedziem,  rozpoznawali i nazywali misie występujące w bajkach i książkach, wskazywali niedźwiedzia brunatnego, mierzyli długość i szerokość odcisku łapy niedźwiedzia oraz swojej dłoni, wycinali z papieru kształt łapy niedźwiedzia. W grudniu wyjaśniali co to jest prawo, tworzyli regulaminy i pracowali w zespołach. W lutym tematem zajęć było przeziębienie, sposoby zapobiegania chorobie, metody leczenia oraz emocje, empatia, uczucia oraz sposoby ich wyrażania. W marcu uczniowie odkrywali w jakich dziedzinach życia codziennego wykorzystywana jest matematyka, rozwijali umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz matematycznego rozumowania, rozwijali umiejętność pracy zespołowej. W kwietniu uczniowie odkrywali tajemnice kosmosu. Sprawdzali jak działa atmosfera ziemska, dowiedzieli się skąd  pochodzą meteoryty i jak je dzielimy. W maju tworzyli własne komiksy.

              Udział w programie przyczynił się do:

·      rozwinięcia u uczniów umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,

·         zapewnia uczniom wszechstronnego rozwoju,

·         rozbudzenia i zaspokojenia naturalnej ciekawość poznawczej uczniów.





Zapoznaj się z naszą polityką prywatności