Projekt edukacyjny „Technologie z klasą” w klasie II a
Uczniowie klasy II a pod kierunkiem wychowawczyni Danuty Łuczak realizowali projekt „Technologie z klasą” Fundacji Uniwersytet
Dzieci . Udział w projekcie opierał się na cyklu atrakcyjnych lekcji poświęconych programowaniu i nowym
technologiom. Jego celem było
rozwijanie umiejętności rozumowania, analizowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń
cyfrowych, nabycie wiedzy dotyczącej przestrzegania praw i zasad bezpieczeństwa
w sieci, kształcenie umiejętności logicznego myślenia, precyzyjnego
prezentowania myśli i pomysłów, rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy
zespołowej. Po zrealizowaniu 2 scenariuszy klasa otrzymała w prezencie zestaw
analogowy- interaktywną planszę, którą wykorzystała do zrealizowania cyklu 6 lekcji z programowania. Jej głównym bohaterem był
robot, którego statek kosmiczny rozbił się na nieznanej planecie, a on sam stracił
pamięć. O pomoc w naprawie pojazdu i zaprogramowaniu drogi powrotnej do domu prosił uczniów na kolejnych lekcjach. Od listopada 2017r. do 29 maja 2018r. zostały
zrealizowane
2 scenariusze dotyczące nowych
technologii:
1.Jak
bezpiecznie korzystać z Internetu?;
2.Do czego
człowiek wykorzystuje roboty?
Cykl 6
scenariuszy lekcji z programowania (programowanie bez komputera, z tabletem
i komputerem w oparciu o program Scratch Jr) 1.Jak
porozumiewają się roboty?; 2.Czy można
zaprogramować grę w podchody?; 3.Jak stworzyć
projekt w aplikacji ScratchJr?; 4.Jak
zaprogramować grę w aplikacji ScratchJr?; 5.Jak się
programuje w aplikacji Scratch?; 6.Jak
zaprogramować interakcję w Scratch'u?
Wciągająca fabuła gry oraz praca przy komputerze i tabletach zachęciła
dzieci do nabycia umiejętności programowania.
|