» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Aktualności > Rok Szkolny 2017/2018 > Dzień Nowych Technologii

W Dniu Nowych Technologii w Edukacji Szkoła Podstawowa w Stawiszynie podejmie szereg działań, które mają na celu promowanie nowoczesnej edukacji STEM, czyli edukacji interdyscyplinarnej, obejmującej tzw. nauki przyszłości: przyrodę (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering) i matematykę (Maths).

Grupa uczniów klas VII i oddziałów gimnazjalnych zmierzy się z mikrokontrolerem serii Arduino Uno, tzn. będzie programować w programie IDE świecenie sekwencyjne diod (jest to symulator sygnalizatora drogowego), podłączy wyświetlacz LCD i będzie zapisywać na nim komendy "WALK" i "DON`T WALK".

Inna grupa nakręci krótki film animowany w technice "stop motion" z wykorzystaniem zewnętrznej kamery internetowej oraz programu do obróbki wideo i tworzenia filmów "Monkey Jam".

Kolejna grupa podłączy i zaprogramuje robota typu FINCH - do poruszania się po stworzonym wcześniej labiryncie.

Najmłodsi uczniowie (klasy I-III) będą uczestniczyć w zajęciach z zastosowaniem interaktywnych monitorów dotykowych, które szkoła otrzymała w ramach rządowego programu „Aktywna tablica”. Z zastosowaniem monitorów zostaną zrealizowane 2 tematy:

1.      „Zwiastuny wiosny”. Podczas zajęć uczniowie poznają zwiastuny wiosny, a następnie utrwalą je w grze na monitorze. Na ekranie będą znajdować się elementy związane z różnymi porami roku, dzieci przez dotknięcie wskażą wszystkie zwiastuny wiosny i poprowadzą je do wiosennego ogrodu. W tle słychać będzie muzykę - odgłosy wiosennej przyrody, która towarzyszyć będzie dzieciom przez cały czas zabawy .

2.      „Zwierzęta też lubią wiosnę”. Dzieci wysłuchują odgłosów zwierząt, które cieszą się na powrót wiosny, a następnie wybiorą i ułożą sylwetki usłyszanych zwierząt na monitorze. W kolejnym zadaniu uczniowie otoczą niebieską pętlą bociany, poruszające się w prawą stronę, a czerwoną te, które idą w lewą stronę. W ten sposób utrwalą orientację w przestrzeni. W następnym etapie zajęć dzieci będą dzielić „wiosenne” wyrazy na sylaby i uporządkują je, tzn. „włożą” do wagoników pociągu w kolejności od najmniejszej ilości sylab w wyrazie, do największej.

Rozszerzona rzeczywistość na języku polskim - poznajemy STUDIO AURASMA i aplikację HP Reveal. Warsztaty - to kolejna propozycja.Warsztat przeznaczony jest dla uczniów klas VII i oddziałów gimnazjalnych - klas II.  Podczas warsztatu uczniowie będą korzystać z komputerów i własnych urządzeń mobilnych w myśl zasady BYOD - Bring Your Own Device- Przynieś Własne Urządzenie, co ma uzmysłowić uczniom, że powinni korzystać z Internetu w sposób kreatywny, a ich telefony komórkowe można wykorzystać do celów edukacyjnych. Liczne badania dotyczące bezpiecznego korzystania z sieci pokazują, że to nie przestrzeganie przed zagrożeniami przynosi największe efekty, a wskazanie uczniom,
jak korzystać z urządzeń mobilnych w sposób twórczy, sprzyjający uczeniu się.

Uczniowie podczas warsztatu założą bezpłatne konta na AURASMA STUDIO. Jest to narzędzie służące do rozszerzania rzeczywistości, dzięki temu narzędziu będą mogli tworzyć karty pracy, plakaty na gazetki ścienne, zadania, w których ukryty będzie obraz lub film o charakterze edukacyjnym. Podczas warsztatu zostanie założone jedno konto na AURASMA studio na klasę. Następnie uczniowie dowiedzą się, skąd pobierać bezpłatnie obrazy na wolnej licencji, aby nie łamać praw autorskich i w jaki sposób wykorzystać je w AURASMA STUDIO, dodając do obrazu/ zadania edukacyjnego drugi obraz/ zdjęcie/ film/ polecenie. Kolejnym etapem pracy będzie zainstalowanie na uczniowskich urządzeniach mobilnych aplikacji HP Reveal i  żeby materiały przygotowane przez klasę były dostępne dla każdej uczennicy/ ucznia z danego oddziału - odnalezienie przy użyciu telefonu komórkowego profilu klasy w AURASMA STUDIO. Po wydrukowaniu zadania przygotowanego w AURASMA STUDIO uczniowie będą skanować owo zadanie przy użyciu aplikacji HP Reveal w telefonie, po zeskanowaniu okaże się, że z zadania "wychodzą"/ "wyłaniają" się inne obrazy, filmy, instrukcje dla uczniów do wykonania. Przygotowane przez uczniów zadania dla rówieśników będą wykorzystywane podczas lekcji. Dzięki temu uczniowie będą uczyć się nie tylko umiejętności twardych z przedmiotu, ale również rozwijać kompetencje miękkie - społeczne uczenie się i współpracę.

Efekt końcowy jest zawsze zaskakujący dla uczniów, kiedy widzą, że zwykłe zdjęcie, notatka, sprawdzian podczas skanowania z wykorzystaniem aplikacji HP Reveal ożywają. Motywuje to do uczenia się dzięki Internetowi i pokazuje, że telefon w ręku współczesnego nastolatka może służyć nie tylko przeglądaniu portali społecznościowych, ale i nauce.

W dniu 21 marca 2018 r. szkołę odwiedzą przedszkolaki z Publicznego Samorządowego Przedszkola w Stawiszynie. Towarzyszyć im będą rodzice. Zaproszeni goście będą uczestniczyć w przygotowanych specjalnie dla nich aktywnościach, promujących nowoczesne rozwiązania edukacyjne. Na początek wezmą udział w zajęciach z zastosowaniem „Magicznego dywanu” – interaktywnej pomocy dydaktycznej. Aby wykonać zadania, będą musieli wykazać się pomysłowością, kreatywnością i umiejętnością współpracy w grupie. Wspólnie zrobią wiosenne porządki na interaktywnym boisku szkolnym. Posprzątają zeszłoroczne liście, przegonią kolegę krecika. W nagrodę zagrają w piłkę nożną i w tenisa. Na zakończenie w ramach ochłody wybiorą się nad strumyk i po kamykach spróbują przedostać się na drugi brzeg.

Następnie przedszkolaki wezmą udział w warsztatach „Ozoboty – mali przyjaciele” i nauczą się podstaw programowania. Za pomocą kolorowych kodów, rysowanych na kartce, dzieci będą programować zadania, które wykona robot. Na początku warsztatów przedszkolaki połączą odgłosy zwierząt z właściwymi obrazkami na tablicy interaktywnej. Zadanie zostanie przygotowane przez uczniów klas VII w programie „Learning apps”. Następnie przy pomocy sekwencji kolorów zaprogramują ruch robota, przemieszczającego się po trasie zwiedzania w zoo. W zajęciach wezmą udział także rodzice przedszkolaków.

Wszystkie przygotowane aktywności w ramach obchodów Dnia Nowych Technologii w edukacji mają oswoić dorosłych i dzieci z rozwiązaniami technologicznymi, które stają się integralną częścią życia współczesnego człowieka, usunąć obawy i stanowić zachętę do pogłębiania wiedzy z zakresu technologii.

 

























Zapoznaj się z naszą polityką prywatności