» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Projekty edukacyjne > 2016/2017 > Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej

Umysł ludzki jest niczym ogród: jeśli chcemy, żeby rosły w nim piękne kwiaty, musimy najpierw go wyplewić. (…) Powinniśmy także sporządzić listę wszystkich naszych talentów
i cech pozytywnych. Kwiaty nie będą potrzebowały wiele czasu, aby zakiełkować.
Staniemy się bardziej świadomi naszych własnych dobrych cech i uzdolnień

 (John Powell)

„Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”

W roku szkolnym 2016/2017 w naszej szkole był realizowany program „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”. Celem programu było rozwijanie u uczniów podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, przygotowanie do radzenia sobie ze stresem, budowanie poczucia własnej wartości oraz kształtowanie optymistycznego nastawienia
do życia. Program składał się z 10 części tematycznych:

1.      Apteczka skarbów, czyli jak leczyć rany duszy?

Celem tej części było zrozumienie: czym są wartości oraz kształtowanie odporności na trudne sytuacje. Uczniowie wykonali „Apteczkę skarbów”. Jest to pudełko, do którego mogą włożyć wszystkie pomocne rzeczy, by złagodzić stres, ból oraz utrwalić wszystko to, co w życiu jest „skarbem”. W trakcie trwania programu uczniowie uzupełniali swoje „Apteczki”.

2.      Optymizm – myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej.

W tej części uczniowie poznali optymistyczny styl wyjaśniania, czyli związek pomiędzy naszym samopoczuciem i zachowaniem, a tym jak interpretujemy to, co nas spotyka. Uczniowie założyli „Pamiętnik dobrych chwil” oraz poznali tajny szyfr „WPS” (wydarzenie-przyczyna-skutek).

3.      Przyjaźń – okazuj miłość i przyjaźń!

Zadaniem tej części było określenie: czym jest przyjaźń i jakie są cechy dobrego przyjaciela. Uczniowie stworzyli przepis na przyjaźń.

4.      Kreatywność – ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!

Celem było rozwijanie kreatywności, pracowitości i ciekawości świata oraz umiejętności uczenia się.

5.      Wytrwałość – nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!

W piątej części uczniowie dyskutowali nad tym, czym jest wytrwałość, co oznacza taka postawa i dlaczego jest pomocna w życiu. Przeprowadzili konferencję naukową, podczas której dyskutowali nad 2 tezami: „Błędy to najlepsza droga do porażki” i „Nie ma błędów są tylko lekcje”.

6.      Zdrowie fizyczne – dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie.

Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat znaczenia zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Nagrali krótkie scenki, dotyczące zdrowego stylu życia.

7.      Szczerość – nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!

Celem kolejnej części było kształtowanie postawy szczerości i uczciwości wobec siebie
i innych. Uczniowie przygotowali reklamy przedmiotów codziennego użytku
i zastanawiali się nad ich zgodnością z rzeczywistością. Zbudowali także „prawdomierz”.

8.      Życzliwość – próbuj zrozumieć i wspierać innych.

Uczniowie odkrywali w jaki sposób mogą okazywać życzliwość i empatię wobec innych, zastanawiali się, czy są życzliwi i stworzyli „łańcuch życzliwości”.

9.      Wdzięczność – okazuje wdzięczność za wszystko, co Cię spotyka!

Uczniowie poznali moc witaminy W (wdzięczność), nauczyli się doceniać i dostrzegać dobro w tym, co ich spotyka. Stworzyli gazetkę „Wdzięczność”.

10.  Marzenia – wyznaczaj cele i snuj marzenia.

W ostatniej części uczniowie nauczyli się dostrzegać bohaterów w codziennym życiu,
co pomaga doceniać wielkie i małe czyny podejmowane przez innych i w ten sposób wyznaczać własne cele i marzenia do realizacji.

Program realizowały w klasach VI nauczycielki: Monika Malinowska i Zofia Smolińska.

 




















Zapoznaj się z naszą polityką prywatności