» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Projekty edukacyjne > 2016/2017 > Celuj w projekt, czyli Lekcje z klasą

Celuj w projekt, czyli Lekcje z klasą

W II okresie roku szkolnego 2016/2017 w naszej szkole realizowany był program „Celuj
w projekt”, opracowany przez Fundację „Uniwersytet Dzieci”. Celem programu było
kształtowanie kompetencji społecznych uczniów poprzez uczestnictwo w tworzeniu projektu budżetu obywatelskiego w szkole, integracja uczniów oraz wprowadzenie zmiany w szkole, która będzie odpowiedzią na potrzeby uczniów. W programie wzięły udział klasy: IV a i VI b.

Realizację projektu poprzedziło spotkanie wstępne, podczas którego uczniowie poznali ideę pracy projektowej, uczestnicząc w grze inspirowanej popularną zabawą „Kulodrom”. Ich zadaniem było stworzenie prototypu zjeżdżalni wodnej z papieru i słomek.

Właściwa realizacja programu składała się z następujących etapów:

1.      Powołanie zespołu projektowego i poznanie idei projektu – wprowadzenie zmiany
w szkole, która będzie odpowiedzią na potrzeby uczniów.

2.      Spotkanie z Joanną Woszczyk – dyrektor szkoły, na które uczniowie przygotowali prezentację o projekcie i poprosili o zgodę na jego realizację.

3.      Uczniowie przeprowadzili diagnozę potrzeb. Przygotowali „Ścianę potrzeb”, na której członkowie społeczności szkolnej mogli zapisywać pomysły na zmianę w szkole
oraz „bank pomysłów”, czyli pudełko, do którego można było wrzucać zapisane
na kartkach pomysły.

4.      Zebranie wniosków z diagnozy i dyskusja nad pomysłami to kolejny etap działań uczniowskich. Uczniowie opracowali listę pomysłów i zorganizowali debatę. Przeprowadzili analizę kosztów poszczególnych pomysłów.

5.      Organizacja głosowania – uczniowie wybrali komisję wyborczą, ustalili z dyrektor szkoły termin głosowania, przygotowali listy wyborcze, karty do głosowania, urnę oraz lokal wyborczy. Po przeprowadzonym głosowaniu komisja podliczyła głosy
i wypełniła protokół wyborczy.

6.      Uczniowie przygotowali wniosek do dyrektor o sfinansowanie potrzeby, na którą najwięcej głosów oddała społeczność uczniowska.

7.      Podsumowanie – uczniowie przeprowadzili dyskusję nad zrealizowanym projektem, omawiając poszczególne etapy oraz zwracając uwagę na to, co się udało,
a co można było zrobić lepiej.

Program realizowały nauczycielki: Mariola Kaczała i Monika Malinowska






















Zapoznaj się z naszą polityką prywatności