» Aktualności
» Dokumenty
» NAUCZANIE ZDALNE
» Pedagog radzi
» W szkole
» Wirtualna świetlica
» REKRUTACJA
» 100 lat stawiszyńskiej szkoły
» Motyli Wolontariat
» Niepodległej
» Sport
» Nauczyciele
» Projekt - CSW2020 -ULI- Cyberkids /SP Stawiszyn
» Uczniowie
» Osiągnięcia
» Projekty edukacyjne
» Samorząd Uczniowski
» Tu byliśmy
» Festyny szkolne
» Informacje dla uczniów ósmej klasy SP
» Biblioteka
» Szkoła bez przemocy
» Szkoła humanitarna
» Outdoor
» Hala sportowa
» Rada Rodziców
» Erasmus Plus 2016
» Erasmus Plus 2019
» Biuletyn Informacji Publicznej
» Polityka prywatności
















































.::Zespół Szkół::.
w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8





» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Aktualności > Rok Szkolny 2016/2017 > Uczymy innych ..., czyli praktyka czyni mistrza

Uczymy innych ..., czyli praktyka czyni mistrza

 Szkoła powinna być miejscem, w którym uczniowie kształtują umiejętności niezbędne w późniejszej edukacji i życiu zawodowym. Możliwość uczenia innych, pozwala im rozwijać umiejętność jasnego formułowania i przekazywania myśli, planowania wypowiedzi oraz panowania nad stresem. Stwórz swoim uczniom warunki ćwiczenia tych umiejętności w bezpiecznej atmosferze - wśród kolegów i koleżanek. Pomoże im to oswoić się z wystąpieniami publicznymi."

(źródło: http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/pozwol_uczniom_uczyc_1.pdf)

Zaczęło się od odwróconej lekcji, a przeszliśmy do metody "uczymy innych"  - Błażej Sobczak i Artur Kaźmierczak - uczniowie Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Stawiszynie - poprowadzili w swojej klasie III b lekcję, podczas której ich koleżanki i koledzy opisywali dzieło Michała Anioła "Stworzenie Adama". Na uwagę zasługuje fakt, iż Artur i Błażej byli nie tylko bardzo dobrze przygotowani pod względem merytorycznym, skorzystali z materiałów przygotowanych przez polonistkę Joannę Kostrzewę, jak i z tych, do których dotarli samodzielnie, ale również pod względem metodycznym; chłopcy podali cel lekcji, a podczas zajęć monitorowali stopień jego osiągnięcia. Uczniowie klasy III b bardzo aktywnie pracowali w parach i grupach, podsumowali lekcję refleksją na temat tego, czego nauczyli się podczas zajęć.  Młodzi prowadzący nie zapomnieli również o kryteriach sukcesu do lekcji. Budujące jest to, jak naturalne dla koleżanek i kolegów Artura i Błażeja było uczenie się od rówieśników, czerpanie z ich wiedzy - zgodnie z czwartą strategią oceniania kształtującego.







Zapoznaj się z naszą polityką prywatności