Reprezentanci Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Stawiszynie w Zamku Królewskim w Warszawie
Uczniowie Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Stawiszynie: Agnieszka Różańska, JuliaDrzewiecka (klasa I b) i Michał Woszczyk (klasa II b) wraz z opiekunem Joanną Kostrzewą wzięli udział w Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Zamku Królewskim w Warszawie. Jako gimnazjum zaprezentowaliśmy naszą tegoroczną pracę w projekcie „OK zeszyt”. Nasze stoisko prezentujące najnowszą inicjatywę CEO SUS związaną z ocenianiem kształtującym odwiedziło wielu dyrektorów szkół, nauczycieli i uczniów, opowiadaliśmy o pracy z OK zeszytem podczas lekcji języka polskiego i o tym, jak wygląda ocenianie kształtujące w naszej szkole. Wielkim wyróżnieniem dla naszego gimnazjum jest to, że wzięliśmy udział w panelu dyskusyjnym prowadzonym przez Danutę Sternę. który odbył się tego samego dnia podczas Ogólnopolskiej Konferencji Szkoły Uczącej się „Pokaż mi jakie są kryteria sukcesu, a będę się lepiej uczyć”. Konferencja towarzyszyła Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych. Najpierw odbył się panel dyskusyjny na temat pierwszej strategii oceniania kształtującego, w którym Michał Woszczyk, uczeń klasy II b, zasiadający wśród dyrektorów i nauczycieli z całej Polski opowiedział o korzyściach płynących ze świadomości celów lekcji i kryteriów nauczania z perspektywy ucznia. W kolejnym panelu dyskusyjnym wzięła udział Joanna Kostrzewa, nauczycielka języka polskiego w Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Stawiszynie, która opowiedziała o projekcie OK zeszyt na języku polskim i o tym, jak dużą rolę odgrywają kryteria sukcesu w pracy z uczniami, odpowiadała też na pytania uczestników konferencji dotyczące wprowadzania oceniania kształtującego w szkole. W panelu wzięła udział również uczennica klasy I b, Agnieszka Różańska, opowiadająca o OK zeszycie, kryteriach sukcesu i informacji zwrotnej z perspektywy ucznia. Uczennica wskazała korzyści płynące z informacji zwrotnej, która pomaga jej uczyć się i z kryteriów sukcesu, które zbliżają ją do osiągnięcia celu. Nasze wystąpienia spotkały się z wielkim uznaniem obecnych podczas konferencji gości. Podczas panelu dyskusyjnego naszym OKejowym stanowiskiem podczas OPPM opiekowała się Juli Drzewiecka z klasy I b, która odpowiadała na pytania zwiedzających i proponowała im udział w przygotowanej przez nas Grze Arkadowej
|