» Aktualności

w Stawiszynie
62-820 Stawiszyn
Szkolna 8

» Aktualności » REKRUTACJA » Niepodległej » Sport » Uczniowie » Osiągnięcia » Outdoor » Erasmus Plus 2016
 START > Tu byliśmy > Trójmiasto – Malbork

Trójmiasto – Malbork

W dniach 23 – 25 maja 2016r. uczniowie klas IVa, Va, Vb i VI a uczestniczyli w wycieczce na trasie Trójmiasto – Malbork.

W pierwszym dniu wyjazdu zobaczyliśmy Gdynię. Atrakcją był rejs  statkiem „Dragon”.  Przeszliśmy aleją statków pasażerskich, na której  cumują statki –  muzea: „Dar Pomorza”,  „Dar Młodzieży” i niszczyciel ORP „Błyskawica”. Zwiedziliśmy  Akwarium Gdańskie  tzw. Oceanarium. Odwiedziliśmy Sopot – przeszliśmy  słynnym „Monciakiem”. Spacerowaliśmy   po najdłuższym molo w Polsce.

W drugim dniu odwiedziliśmy  Westerplatte, miejsce bohaterskiej walki w obronie wybrzeża w 1939 roku. Zwiedzaliśmy  zamek w Malborku, który uważany za jeden z najwybitniejszych przykładów gotyckiego budownictwa obronnego.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy  Gdańsk. Zobaczyliśmy z zewnątrz najciekawsze zabytki i obiekty Starego Miasta: Bramę Wyżynną, Barbakan z Wieżą Więzienną, Długi Targ, Kościół Mariacki i Ratusz, Fontannę Neptuna - symbol Gdańska oraz Dwór Artusa – siedzibę  bractw kupieckich. Przeszliśmy Głównym Miastem. Zobaczyliśmy Most Zielony, Bramę Zieloną, Długie Pobrzeże - Stary Port Rybacki nad Motławą, Plac Węglowy, Zbrojownię, Basztę Słomianą i Żuraw portowy. W katedrze w Oliwie  uczestniczyliśmy w koncercie organowym. Największą atrakcją tego dnia okazało się zwiedzanie stadionu piłkarskiego w Gdańsku.

Przepiękna pogoda dopisywała w ciągu całego wyjazdu. Po powrocie do bazy noclegowej szybko wybieraliśmy się na plażę, gdzie  wszyscy bardzo dobrze się bawili i zażywali pierwszych w tym roku „kąpieli po kolanka” w morzu. Nie zabrakło też czasu na zakup pamiątek.

Wycieczkę zorganizowała p. Mariola Kaczała, opiekę sprawowały: p. Monika Malinowska, p. Zofia Smolińska, p. Anita Krzyżaniak.

Zapoznaj się z naszą polityką prywatności